Освіта за 12 років. Про головне
24 листопада 2017, 21:52

Чому варто навчатися 12 років і що покращується в українській школі внаслідок реформи? — про це дискутують директори навчальних закладів, депутати та експерти.

В кременчуцьких ЗОШ обговорюють освітню реформу директори, вчителі та батьки школярів, а місцеві депутати навіть їздили до Міносвіти, аби зрозуміти суть реформування.

Часто реформу лише сприймають, як збільшення терміну навчання до 12 років, але педагоги відзначають, що зміни кардинальні. Чи на краще?

Громадське.Кременчук зібрало в студії директорів шкіл, депутатів та послухало експертів аби зрозуміти, що покращиться в галузі освіти та які проблеми можуть очікувати українську школу. В ефірі обговорюємо новий Закон України «Про освіту».

Директор ліцею №4 Любов Михалик: «Ми вже не раз в українській освіті проходили шлях, коли намагалися запровадити 12-річну освіту. Хоча зараз — це і не єдина складова прийнятого Закону «Про освіту». Аби було реальне виконання Закону варто створити необхідні умови для ефективного впровадження нововведень.  Якщо враховувати, що останні 25 років наша світа фінансувалася за остаточним принципом, то я не знаю як швидко запрацює реформа.»

Директор кременчуцького ліцею №30 Ольга Шиян: «Стоїть питання про те, що діти в школі перевантажені. Навіть у 1-4 класах. Курс «Я і Україна» в 2 класі свого часу передбачав вивчення властивостей тіла, а це вже фізика!  Цей рік, дванадцятий, не вирішить проблеми. Треба не кількісно, а якісно покращувати освітній процес. Тобто якісним змістим наповнювати навчальні програми та саме цим розвантажувати дітей. Треба реально подивитися на те, що дітям потрібно для своєї реалізації в дорослому житті.»

«Зараз одиниці обирають на ЗНО фізику та хімію, а навпаки популярними є історія, мови, математика.»

Олена Бобер, педагог: «Новий Закон однозначно  позитивний. Він проєвропейський та проукраїнський, є надбанням того досвіду, який напрацьовано в світі. Я бачила як діють подібні Закони в різних країнах, нічого надзвичайного тут немає, але ж знову потрібно вирішувати проблему перевантаження, наповненням якісним змістом навчальних програм і реформа освіти це також враховує.»

Депутат Кременчуцької міської ради Тетяна Сідерка: «У мене зараз діти навчаються в 8-11 класі. І знаєте, яке головне прохання? Мама, а чи можна звернутися до вчителів, аби менше задавали? Ми готуємо уроки до пів другої ночі. Причому діти вчаться добре, домашні завдання виконують вчасно, але навантаження таке, що 2-3 годин на виконання домашніх завдань недостатньо. І я, як мама, не хочу щоб мої діти так навчалися 12 років. Тому розвантаження програми потрібне однозначно.»